Trapshooters Forum banner

Terugslagreductie

4K views 39 replies 29 participants last post by  Chris Zautner  
#1 ·
Ik heb wat kleine schouderproblemen die verband houden met schieten. Ze zijn op dit moment geen groot probleem, maar ik ben bang dat het alleen maar erger wordt. Ik ben op zoek naar inzicht in terugslagdempers voor een Kolar max trap TA.

#3 ·
Drie factoren die de terugslag beïnvloeden. Hoeveelheid lood in de huls, snelheid van de huls en het gewicht van het geweer. Schiet je competitief? Herlaad je? De gemakkelijkste oplossing is om langzamere, lichtere hulzen te schieten. Terugslagreduceerapparaten spreiden de terugslagpuls en zijn een dure oplossing.

#21 ·
Three factors that affect recoil. Amount of lead in the shell, speed of the shell, and the weight of the gun. Do you shoot competitively? Do you reload? Easiest fix is to shoot slower lighter shells. Recoil reducer devices spread out the recoil pulse, and are an expensive fix.
Ik schiet competitief en herlaad. Ik schiet momenteel 9/8 oz ladingen met 15,8 korrels Highgun.

#10 ·
Ik heb net een PFS gekregen, de klantenservice die ik kreeg was absoluut geweldig! De pasvorm en afwerking zijn fantastisch. Ik denk dat Stock lock mijn tweede keuze zou zijn als ik er een zou moeten hebben, ook al heb ik er nog nooit een gehad. Ik zou nooit meer een prosoft bezitten..
View attachment 2009227
View attachment 2009232
Dit is waarschijnlijk de beste prijs-kwaliteitverhouding.
En als hij naar hen toe gaat om het te krijgen, kan hij het pistool op zich laten aanpassen, wat een groot verschil maakt, naar mijn mening het geld waard.

Ik had er een gebruikt die ik op een Perizza heb gezet en ze hebben het op mij aangepast.

Het trieste is dat het gewoon in mijn kluis ligt, ik schiet er nooit meer mee.

Ik heb een HT5, een HT RS en een Model 12, allemaal met stock locks.

Alleen al het hebben van een pistool dat past, maakt al het verschil ter wereld.

#11 ·
1) goede pasvorm, vooral de lengte van de kolf.
2) lichtere ladingen (7/8 oz bij 1145 fps voor 12 ga, 3/4 oz bij 1145 fps voor 20 ga).
3) terugslagverminderingsapparaat zoals hierboven of een terugslagpad dat is ontworpen om de gevoelde terugslag te verminderen (ik heb goede dingen gehoord over Falcon Strike).

Mijn aanpak zou zijn om in de bovenstaande volgorde te werk te gaan totdat ik de oplossing heb gevonden.

#20 ·
1) goede pasvorm, vooral de pasvorm.
2) lichtere ladingen (7/8 oz bij 1145 fps voor 12 ga, 3/4 oz bij 1145 fps voor 20 ga).
3) terugslagverminderingsapparaat zoals hierboven of een terugslagpad dat is ontworpen om de gevoelde terugslag te verminderen (ik heb goede dingen gehoord over Falcon Strike).

Mijn aanpak zou zijn om in de bovenstaande volgorde te gaan totdat ik de oplossing heb gevonden.
Absoluut. En ik zou het advies over gerichte oefeningen zoals bij fysiotherapie onderschrijven, zelfs

#19 ·
All good advice here, or may be try shooting automatic, very manageable recoil.
Eens. Samen met al het andere geweldige advies hierboven, geef ik toe dat onze Beretta A400 Xcel Multi-target met Kick-Off ingebouwd in de kolf een zeer zachte schutter is, zelfs met 1-1/8 oz, 1200-1350 fps ladingen.

• Like
Reactions: N Bare
#22 ·
Internationale bunkerschutters gebruiken minder dan 7/8 oz hagel en breken veel moeilijkere doelen dan ATA-trap. Misschien het proberen waard, met minder hagel. Je kunt zakken naar 1 ounce met High Gun, en Perfect Pattern is een goed poeder voor 7/8. Je moet een taps toelopende huls (zoals Remington) en een CB-wad van één maat korter gebruiken, vanwege de dichte poeders. De meeste mensen die minder hagel hebben geprobeerd, gaan niet meer terug naar het gebruik van 9/8.

#24 ·
Nog een stem voor de PFS. Naar mijn mening is het de beste prijs-kwaliteitverhouding. Het feit dat je het met minimale kosten tussen geweren kunt wisselen en je originele hout kunt sparen, was voor mij de grootste factor. Ik worstel al bijna anderhalf jaar met een schouderimpingement en de PFS heeft me ervan weerhouden te moeten stoppen met schieten. Met wat stretching en spieropbouw heb ik het gevoel dat ik binnenkort misschien weer terug kan naar mijn originele houten kolf. Maar in de tussentijd geniet ik echt van de PFS. 1oz @1180 is een droom om mee te schieten met deze opstelling!

#30 ·
Ik heb wat kleine schietgerelateerde schouderproblemen. Ze zijn op dit moment geen groot probleem, maar ik ben bang dat het alleen maar erger wordt. Ik ben op zoek naar inzicht in terugslagverminderaars voor een Kolar max trap TA.
Ik heb dit niet gebruikt. Ik heb één persoon ontmoet die het wel heeft gebruikt en ze vinden het goed. Ik vraag me af of iemand hier het hydraulische terugslagkussen Falcon Strike heeft gebruikt?

#31 ·
Ik heb dit niet gebruikt. Ik heb één persoon ontmoet die het wel heeft gebruikt en ze vinden het leuk. Ik vraag me af of iemand hier het hydraulische terugslagkussen van Falcon Strike heeft gebruikt?

Zoek op het forum naar Falcon Strike. Zoveel berichten erover

#35 ·
Ik heb wat kleine schouderproblemen gerelateerd aan het schieten. Ze zijn op dit moment geen groot probleem, maar ik ben bang dat het alleen maar erger wordt. Ik ben op zoek naar inzicht in terugslagverminderaars voor een Kolar max trap TA.
Ik zit in het jk80-kamp. Ik heb zowel ProSoft op mijn K80 Trap Special als SoftTouch op mijn CG Summit Trap-geweren. ProSoft en StockLock lijken qua functie op elkaar, maar zijn kostbaar omdat de kolf op maat voor u wordt gemaakt (wat de bedoeling is). Beide zijn houten kolven, terwijl de PFS, een uitstekend systeem, dat profylactische mechanische uiterlijk heeft. Aan de andere kant is SoftTouch uit Portland Oregon, waar de kam en de kolfplaat stationair zijn en de kolf onder de kam beweegt, economischer en bijna net zo goed als ProSoft qua gevoel en geen op maat gemaakte kolf vereist. ProSoft en StockLock bewegen de ontvanger terug in uw stationaire kolf. SoftTouch is veel minder kostbaar en geeft u een veel meer waargenomen terugslaggevoel zonder pijn, maar als u het beste wilt, ga dan voor een ProSoft-kolf op maat van Phil Simms.

#37 ·
Ik heb valgeweren gehad met GraCoil, PFS, een op maat gemaakte kolf, zware kwikbuizen in de kolf, en ik heb geleende geweren geschoten die waren uitgerust met Stock-Lock. Ik heb naar TSK en GPS gekeken, maar ze maken momenteel geen grepen voor mijn geweer. Ik ben voor ProSoft gegaan. Wetende wat ik nu weet, is mijn aanbeveling Pro Soft. Bel Phil Simms, maak de reis naar zijn winkel om je te laten aanpassen en schiet op zijn schietbaan. De rit naar de winkel is de moeite waard!