Trapshooters Forum banner

Verlengde chokes

6.2K views 24 replies 21 participants last post by  Zoomie 7  
#1 ·
Ik ben een relatieve nieuweling in de sport, maar ik ben benieuwd waarom sommige schutters een verlengde choke gebruiken. Wat zijn hun voor- en nadelen?

#5 · (Edited)
Ik zal de extra lengte toevoegen die je loop wat extra bling kan geven!!! Gouden banden of andere gekleurde ringen zorgen voor een mooie uitstraling. Of zelfs een mooie glanzende chromen choke aan het einde van een geblauwde loop als je dat wilt. Het enige andere echte voordeel is IMO dat het gemakkelijker is om de choke te lezen die je op elk moment hebt geïnstalleerd zonder de choke te hoeven verwijderen, of te onthouden wat het inkepingspatroon is voor het jachtgeweer dat je die dag schiet. Iedereen vergeet altijd het inkepingspatroon IMO. Voor een skeet- of trapschutter is dit misschien geen enorm voordeel. Maar voor een sporting clay-schutter. Wie wil/moet misschien meerdere keren per evenement van choke wisselen? Het is een echt voordeel!!!

#25 ·
Ik zal toevoegen dat de extra lengte je loop wat extra bling kan geven!!! Gouden banden of andere gekleurde ringen geven een mooie uitstraling. Of zelfs een mooie glanzende chromen choke aan het einde van een geblauwde loop als je dat wilt. Het enige andere echte voordeel IMO, is dat het gemakkelijker is om de choke die je hebt geïnstalleerd op elk moment te lezen zonder de choke te hoeven verwijderen, of te onthouden wat het inkepingspatroon is voor het jachtgeweer dat je die dag schiet. Iedereen vergeet altijd het inkepingspatroon IMO. Voor een skeet- of trapschutter is dit misschien geen enorm voordeel. Maar voor een sporting clay-schutter. Wie wil/moet misschien meerdere keren per evenement van choke wisselen? Het is een heel mooi voordeel!!!

PS Ik ben het ook eens met de poster hierboven. Ze helpen ook om het uiteinde van de loop te beschermen. breek ze allemaal jeff
Dat is alles waarvoor ik het kocht, was de chroom en rode bling😉

#9 ·
Enkele voor- en nadelen van verlengde choke tubes zijn:

1) verlengde tubes zijn meestal gemakkelijker/sneller te verwisselen (meestal geen sleutel nodig),

2) de meeste verlengde tubes hebben de choke/vernauwing afgedrukt op het blootgestelde gedeelte (zichtbaar wanneer geïnstalleerd), terwijl sommige flush tubes geen inkepingen hebben om choke vernauwingen aan te geven wanneer ze geïnstalleerd zijn,

3) verlengde tubes bieden mondingsbescherming tegen mogelijke mondingsschade (deuk) die het verwijderen of installeren van de choke moeilijk kan maken,

4) verlengde tubes bieden extra lengte, wat de mogelijkheid biedt voor een andere choke geometrie en ontwerp (hellingshoek en -lengte, choke hoek en -lengte, parallelle sectielengte, porting en eindeloze marketingtrucs) die al dan niet betere prestaties kunnen leveren,

5) verlengde tubes wegen meestal meer dan flush tubes, wat al dan niet een goede zaak kan zijn voor de balans van uw geweer,

6) sommige schutters vinden dat de verlengde tubes er cool uitzien en sommigen houden van de traditionele, overzichtelijke uitstraling van flush tubes, en

7) verlengde tubes zijn over het algemeen duurder (dat vinden de choke makers leuk).

Niets hiervan betekent dat verlengde choke tubes "beter" (wat dat ook betekent) werken/presteren dan flush chokes. Het hangt er echt van af wat voor soort prestaties u nodig heeft/wilt van uw chokes en patronen voor uw type jacht/schieten. Als u echter niet de tijd neemt om ze goed te patrooneren (met de munitie die u gebruikt) om erachter te komen hoe ze echt presteren, dan maakt het niet echt uit, gebruik gewoon wat u leuk vindt.

Succes!

#19 ·
Enkele voor- en nadelen van verlengde choke tubes zijn:

1) verlengde tubes zijn meestal gemakkelijker/sneller te verwisselen (meestal geen sleutel nodig),

Wees ervan bewust dat Briley thinwall chokes of andere merken die zijn bewerkt voor Briley thinwall threads het gebruik van een sleutel vereisen om de chokes vast te zetten.
Ik heb gezien dat twee lopen barstten omdat de eigenaren dachten dat handvast genoeg was.

CT

#13 · (Edited)
Vermijd de verlengde ported chokes. Ze zijn duurder en vies zonder prestatievoordeel.
Helemaal mee eens. Ik had 2 verlengde ported chokes op mijn O/U loop. Wat een rommel na het schieten van een ronde doubles. Ik ging uiteindelijk naar alleen de bovenste loop met een verlengde ported choke en een flush choke voor de onderste loop.

#16 ·
Ik geef de voorkeur aan de flush factory chokes. Ze lijken voor mij een beter patroon te schieten dan de extended chokes.
Mijn mening over extended chokes:

Extended chokes beschermen het uiteinde van de loop
Zien er mooi uit. Voeg een beetje bling toe
Gemakkelijker te verwisselen
Maakt het moeilijk om je shotgun in een zachte koffer te passen
Maar voor mij doet die inch of twee verlenging aan het einde van mijn lopen niets voor mij of mijn schieten.
Persoonlijke keuze denk ik. Ik geef de voorkeur aan Carlson's, mijn zoon gebruikt de oude Hastings Chokes. Houdt ervan.
Controleer je patronen met verschillende chokes op papier. Niet alle chokes zijn wat ze aan de zijkant van de choke zeggen.
Succes
Chief

#20 ·
Ik geef de voorkeur aan de flush factory chokes. Ze lijken voor mij een beter patroon te schieten dan de extended chokes.
Mijn mening over extended chokes:

Extended chokes beschermen het uiteinde van de loop
Zien er mooi uit. Voeg een beetje bling toe
Gemakkelijker te verwisselen
Maakt het moeilijk om je shotgun in een zachte koffer te passen
Maar voor mij doet die inch of twee verlenging aan het einde van mijn lopen niets voor mij of mijn schieten.
Persoonlijke keuze denk ik. Ik geef de voorkeur aan Carlson's, mijn zoon gebruikt de oude Hastings Chokes. Houdt ervan.
Controleer je patronen met verschillende chokes op papier. Niet alle chokes zijn wat ze zeggen dat ze zijn aan de zijkant van de choke.
Succes
Chief
Vooral de uitspraak, "Niet alle chokes zijn wat ze zeggen dat ze zijn op ....." De overleden Don Zutz schreef daar wat over met de conclusie dat elke choke iets anders kan zijn dan wat hij zogenaamd zou moeten zijn. Een goede zaak om te onthouden en een goede reden om een nieuwe op papier te zetten.

#23 ·
Ze maken het schoner/veiliger voor mijn dwangstoornis om de buizen bijna elke keer dat ik een station schiet op dichtheid te controleren. Je vinger in de verzonken chokes steken om er zeker van te zijn dat ze nog vastzitten, maakt een rommeltje en in sommige gevallen heb ik mijn huid behoorlijk beschadigd door alle bewerkte inkepingen waar de tool in kan grijpen.

#24 ·
Ik l
They make it cleaner / safer for my OCD to check the tubes for tightness almost every time I shoot a station. Sticking your finger into the flush mounted chokes to make sure they are still tight makes a mess and in some cases I have roughed my skin up pretty good from all the machined notches for the tool to grab.
Ik vind de manier waarop je denkt leuk!