Ik ben een relatieve nieuweling in de sport, maar ik ben benieuwd waarom sommige schutters een verlengde choke gebruiken. Wat zijn hun voor- en nadelen?
Dat is alles waarvoor ik het kocht, was de chroom en rode bling😉Ik zal toevoegen dat de extra lengte je loop wat extra bling kan geven!!! Gouden banden of andere gekleurde ringen geven een mooie uitstraling. Of zelfs een mooie glanzende chromen choke aan het einde van een geblauwde loop als je dat wilt. Het enige andere echte voordeel IMO, is dat het gemakkelijker is om de choke die je hebt geïnstalleerd op elk moment te lezen zonder de choke te hoeven verwijderen, of te onthouden wat het inkepingspatroon is voor het jachtgeweer dat je die dag schiet. Iedereen vergeet altijd het inkepingspatroon IMO. Voor een skeet- of trapschutter is dit misschien geen enorm voordeel. Maar voor een sporting clay-schutter. Wie wil/moet misschien meerdere keren per evenement van choke wisselen? Het is een heel mooi voordeel!!!
PS Ik ben het ook eens met de poster hierboven. Ze helpen ook om het uiteinde van de loop te beschermen. breek ze allemaal jeff
Enkele voor- en nadelen van verlengde choke tubes zijn:
1) verlengde tubes zijn meestal gemakkelijker/sneller te verwisselen (meestal geen sleutel nodig),
Wees ervan bewust dat Briley thinwall chokes of andere merken die zijn bewerkt voor Briley thinwall threads het gebruik van een sleutel vereisen om de chokes vast te zetten.
Ik heb gezien dat twee lopen barstten omdat de eigenaren dachten dat handvast genoeg was.
CT
Helemaal mee eens. Ik had 2 verlengde ported chokes op mijn O/U loop. Wat een rommel na het schieten van een ronde doubles. Ik ging uiteindelijk naar alleen de bovenste loop met een verlengde ported choke en een flush choke voor de onderste loop.Vermijd de verlengde ported chokes. Ze zijn duurder en vies zonder prestatievoordeel.
Vooral de uitspraak, "Niet alle chokes zijn wat ze zeggen dat ze zijn op ....." De overleden Don Zutz schreef daar wat over met de conclusie dat elke choke iets anders kan zijn dan wat hij zogenaamd zou moeten zijn. Een goede zaak om te onthouden en een goede reden om een nieuwe op papier te zetten.Ik geef de voorkeur aan de flush factory chokes. Ze lijken voor mij een beter patroon te schieten dan de extended chokes.
Mijn mening over extended chokes:
Extended chokes beschermen het uiteinde van de loop
Zien er mooi uit. Voeg een beetje bling toe
Gemakkelijker te verwisselen
Maakt het moeilijk om je shotgun in een zachte koffer te passen
Maar voor mij doet die inch of twee verlenging aan het einde van mijn lopen niets voor mij of mijn schieten.
Persoonlijke keuze denk ik. Ik geef de voorkeur aan Carlson's, mijn zoon gebruikt de oude Hastings Chokes. Houdt ervan.
Controleer je patronen met verschillende chokes op papier. Niet alle chokes zijn wat ze zeggen dat ze zijn aan de zijkant van de choke.
Succes
Chief
Ik vind de manier waarop je denkt leuk!They make it cleaner / safer for my OCD to check the tubes for tightness almost every time I shoot a station. Sticking your finger into the flush mounted chokes to make sure they are still tight makes a mess and in some cases I have roughed my skin up pretty good from all the machined notches for the tool to grab.