Trapshooters Forum banner
41 - 52 of 52 Posts
Discussion starter · #41 · · Business
U bent wellicht geĂŻnteresseerd in deze thread van mij

Ik heb een Citori 725, dus die gebruikt Invector DS chokes. Ik was het zat om te lezen hoe Browning chokes slecht zijn en anderen zoals Briley zoveel beter. Het is onzin. Ik heb mijn eigen metingen en gedetailleerde patronen gemaakt met behulp van de software Shotgun Insight en AC Jones methoden. Ik heb de patronen van de lagere vernauwingstypes zoals M en IM niet gepatrooneerd, maar gemeten wat ik heb. Om te beginnen is de boring voor mijn geweer (althans) niet .740 maar .738. Een Invector DS Full is .700 en een LF is .705. Een Briley Full is .705 en een briley EF is .700 en je kunt uit mijn gegevens zien dat Briley F hetzelfde patroon heeft als de Browming Inv DS LF omdat ze dezelfde vernauwing bieden.
Ik heb een tabel geplaatst met enkele van de verschillende bedrijfsboringen waar ik ze kon vinden en het is vrij duidelijk dat er voor elke genoemde choke (M, IM, EF, F, enz.) geen werkelijke standaard is voor welke boring dat vertaalt. Nu is het zo dat "de meeste" merken IM's .715 zijn, terwijl Browning InvDS .723 is. Dat is dus een behoorlijk groot verschil. Browning heeft een ding op hun website waar ze uitleggen dat hun chokes zijn ontworpen voor patroongrootte in plaats van voor een willekeurige standaard.

Ik heb geen IM's gepatrooneerd, dus ik kan niet zeggen hoe het patroon van Browning is in vergelijking met andere merken in die maat en ik heb alleen InvDS gedaan. Dus ik kan over de oudere stijlen zeggen. Het AC Jones-boek zou je vertellen dat vernauwing het enige is dat ertoe doet. Om verschillende chokes te begrijpen, moet je JE werkelijke boring EN de uitgangsboring van de betreffende choke meten. AC Jones-gegevens zeggen dat de lengte of het tapsheidsprofiel er niet toe doet. Je kunt niet eenvoudigweg beide uiteinden van de choke meten. Wat ik heb gevonden is dat Browning InvDS chokes een ingangsboring (.753) hebben die veel groter is dan de boring van het geweer. Als je na het schieten in de choke kijkt, kun je gemakkelijk zien dat het eerste derde deel van de choke weinig of geen tekenen vertoont dat hagel het raakt. Briley chokes hebben een ingangsboring die meer overeenkomt met het geweer (.740 choke vs. .738 geweer). Dat verandert niets aan de vernauwing en het resulterende patroon.
Allemaal goed spul. De Browning boring lijkt gemiddeld .739 te zijn met een paar boven .740, maar dat is zeer ongebruikelijk. Ik ben teruggegaan en heb je oude thread hierover gelezen en je hebt veel werk verzet. De belangrijkste conclusie over dit probleem is om gewoon je choke te meten en de aanduiding te vergeten. Browning chokes schieten voor het grootste deel prima voor hun werkelijke meting. Ik heb een K 80 en een 725 met Invector Plus getest, beide gemeten .035. De tellingen en percentages waren statistisch hetzelfde. Natuurlijk helpen goede patronen om de cijfers consistent te houden, meestal.

Allemaal goed spul. De boring van de Browning lijkt gemiddeld .739 te zijn met een paar boven .740, maar dat is zeer ongebruikelijk. Ik ben teruggegaan en heb je oude draad hierover gelezen en je hebt veel werk verzet. De belangrijkste conclusie over dit probleem is om gewoon je choke te meten en de aanduiding te vergeten. Browning chokes schieten voor het grootste deel prima voor hun werkelijke meting. Ik heb een K 80 en een 725 met Invector Plus getest, beide gemeten .035. De tellingen en percentages waren statistisch hetzelfde. Natuurlijk helpen goede patronen om de cijfers consistent te houden, meestal.
De 725 mat .740 in beide lopen. Ja, ik zou de IM-buis kunnen schieten, maar wat dan? Schiet de Full choke met .040, wat aanzienlijk strakker is dan ik het liefst schiet. Of schiet .010 of .015 in de andere loop. Ik zou er liever klaar mee zijn en precies krijgen wat ik wil van Briley. Het betekent misschien niet veel voor de meesten, maar de Briley's zijn verlengd, niet gelijk met de Browning's.

Discussion starter · #43 · · Business
De 725 mat .740 in beide lopen. Ja, ik zou de IM-buis kunnen schieten, maar wat dan? Schiet de Full choke met .040, wat aanzienlijk strakker is dan ik verkies te schieten. Of schiet .010 of .015 in de andere loop. Ik zou het liever af hebben en precies krijgen wat ik wil van Briley. Het betekent misschien niet veel voor de meesten, maar de Briley's zijn verlengd, niet gelijk met de Browning's.
Ik bedoelde te zeggen meet en schiet wat je wilt volgens de metingen. Je zult waarschijnlijk precies weten wat je krijgt met Briley.

De 725 mat .740 in beide lopen. Ja, ik zou de IM tube kunnen schieten, maar wat dan? Schiet de Full choke met .040, wat aanzienlijk strakker is dan ik het liefst schiet. Of schiet .010 of .015 in de andere loop. Ik zou het liever af hebben en precies krijgen wat ik van Briley wil. Het betekent misschien niet veel voor de meesten, maar de Briley's zijn verlengd, niet gelijk met de Browning's.
Ik stelde de LF voor. Over verlengd versus niet verlengd.... misschien leveren ze verschillende types met verschillende geweren, maar Browing Inv DS chokes zijn zeker verkrijgbaar in verlengd. Mijn Trap Max werd geleverd met verlengde chokes. Een ander leuk ding over de browning versies is de afdichting aan de onderkant. Ze komen niet los. Mijn andere geweren, de chokes komen allemaal los, dus ik moet ze in de gaten houden.

Je zult waarschijnlijk precies weten wat je krijgt met Briley.
ja, wat ik heb ontdekt is dat sommige bedrijven het je gemakkelijk maken en de werkelijke boring in hun productbeschrijvingen zetten. Anderen doen dat niet, dus je moet ze ofwel kopen en meten, of hopen dat je hier iemand kunt vinden die er een heeft EN een goede boormeter om een nauwkeurige meting te doen. Browning geeft de nummers niet. Toen ik de andere thread schreef, noemden veel mensen Muller chokes. Zij zijn een van degenen die hun boring niet publiceren en daarom stonden ze niet op mijn maattabel.

Er is veel hype en verkeerde informatie van sommige choke-bedrijven. Functies als porting en spiraalvormige twists zijn zeer verdacht om iets reëels te doen. Mijn schoonzoon jaagt op eenden en Briley vertelde hem dat hogere snelheidsladingen je patroon opblazen. Dit is een veel voorkomende mythe. Het werd getest door AC Jones en ontkracht. Dit weekend hebben we drie verschillende snelheden van zijn stalen hagelladingen getest: 1470 fps, 1420 en 1370. We ontdekten precies het tegenovergestelde. 1470 had een gemiddelde cirkel van 75% van 26,6 inch op 30 yards. 1420 was 28 inch en 1370 merkbaar slechter op 31 inch. Dit was met een Briley IC voor staal. Je kunt gewoon niet alles geloven wat mensen zeggen. Het testen van je ladingen en je chokes met je geweer is het enige zekere, maar het is veel werk.

Nog een voordeel van de Browning-versies is de afdichting aan de onderkant. Ze komen niet los. Bij mijn andere geweren komen de chokes allemaal los, dus ik moet ze in de gaten houden.
Ik heb veel mensen horen zeggen dat hun chokes loskomen. En ik zie veel mensen die de dichtheid van hun verlengde chokes controleren terwijl ze naar het volgende station lopen. Ik heb me vaak afgevraagd waarom zoveel mensen dit probleem lijken te hebben. Draaien mensen ze gewoon handvast in? Ik heb nog nooit problemen gehad met de originele Invector- of Invector Plus-chokes die loskomen.

Discussion starter · #47 · · Business
ja, wat ik heb ontdekt is dat sommige bedrijven het je gemakkelijk maken en de daadwerkelijke boring in hun productbeschrijvingen zetten. Anderen doen dat niet, dus je moet ze ofwel kopen en meten, of hopen dat je hier iemand kunt vinden die er een heeft EN een goede boormeter om een nauwkeurige meting te doen. Browning geeft de nummers niet. Toen ik de andere thread schreef, noemden veel mensen Muller chokes. Zij zijn een van degenen die hun boring niet publiceren en daarom stonden ze niet op mijn tabel met maten.

Er is veel hype en verkeerde informatie van sommige choke-bedrijven. Functies als porting en spiraalvormige wendingen zijn zeer verdacht om iets reëels te doen. Mijn schoonzoon jaagt op eenden en Briley vertelde hem dat hogere snelheidsladingen je patroon opblazen. Dit is een veel voorkomende mythe. Het is getest door AC Jones en ontkracht. Dit weekend hebben we drie verschillende snelheden van zijn stalen hagelladingen getest: 1470 fps, 1420 en 1370. We ontdekten precies het tegenovergestelde. 1470 had een gemiddelde cirkel van 75% van 26,6 inch op 30 yards. 1420 was 28 inch en 1370 merkelijk slechter op 31 inch. Dit was met een Briley IC voor staal. Je kunt gewoon niet alles geloven wat mensen zeggen. Het testen van je ladingen en je chokes met je geweer is het enige zekere, maar het is veel werk.
Grappig over het idee van het opgeblazen patroon. Een van de beste kleiduifschutters van het land vertelde me dat een van de beste duivenschutters ter wereld hem dat vertelde. Het was voor een duivenlading die 75 fps sneller was op de doos. Ik ken de ballistische man van de fabrikant en hij vertelde me dat het dezelfde huls is met verschillende gemarkeerde snelheden voor marketing. Beide snelheden vallen binnen het snelheidsbereik. Zelfs duivenschutters worden bewerkt. Ik heb hetzelfde gevonden met stalen hagel. Winchester 3 1/2" 1625 fps schoot prima op 30 en 40 maar de terugslag was brutaal. Blaas je geest op, niet je patroon.

Ik stelde de LF voor. Over extended vs. niet-extended.... misschien verzenden ze verschillende typen met verschillende wapens, maar Browning Inv DS chokes zijn zeker verkrijgbaar in extended. Mijn Trap Max werd geleverd met extended chokes. Een ander leuk ding over de Browning-versies is de afdichting aan de onderkant. Ze komen niet los. Bij mijn andere wapens komen de chokes allemaal los, dus ik moet ze in de gaten houden.
Mijn CX werd geleverd met extended en de 725 werd geleverd met flush. Ik hou van de extended om vele redenen, net als anderen.

Ik heb 2 725 Citori Sportings, een daarvan is een High Rib. Voor 16 Yd trap heb ik IM nodig om consequent vogels te breken. Modified lijkt te open te zijn. Op mijn A400 Xcel en 391 werkt modified prima. Zal Briley proberen.

Nadat ik het grootste deel hiervan had gelezen en nadat een vriend in de club me "grapje" kwalijk nam dat niemand fabrieksmatige flush mount Invector Plus chokes gebruikt, heb ik een aantal Carlson extended chokes gekregen. Ik heb ze nog niet kunnen testen, maar ze hebben mijn geweer ten goede veranderd. Ik ben dol op de Carlson chokes.

De enige aftermarket-fabrikant die ik heb gebruikt, is Carlsons in mijn Brownings. Heeft iemand een ander merk gebruikt waarvan ze hebben ontdekt dat het werkt of dat ze beter vonden?
Ik heb succes gehad met:
• eXcel
• Teague

Patternmaster geprobeerd, maar ik heb er nog niet genoeg mee geschoten om iets te kunnen zeggen. Ik wou dat PM de choke beter markeerde (op het verlengde deel.)

Ik koop de ongepoorte Titanium-versies.

41 - 52 of 52 Posts