Trapshooters Forum banner
Status
Not open for further replies.

Vastzittende choke tube....hoe te verwijderen???

3 reading
72K views 19 replies 17 participants last post by  halfmile  
#1 ·
Ik heb een gebruikte Rem 11/87 loop gekocht en de choke tube komt er niet uit.... suggesties om de tube te verwijderen?

#2 ·
Remington maakt een choke-sleutel die alle 4 de inkepingen gebruikt en aan de achterkant een 3/8"-sokkelgat heeft. Week het uiteinde van de loop een tijdje in kruipolie en gebruik dan deze sleutel met wat neerwaartse kracht en hefboomwerking. Ik ben er op deze manier in geslaagd. Mark

Save
#3 ·
Snijd een aardappel en.......oh, dat is voor een kapotte gloeilamp.

Serieus, het eerste wat ik zou proberen, is 100 rondes schieten en het goed heet maken. Terwijl het nog kookt, probeer het los te maken. Als dat niet lukt, haal dan wat PB Blaster penetrerende olie en week het er goed mee in. Laat dat een nacht intrekken en probeer het de volgende dag opnieuw. Voor meer leverage, zet de choke tube sleutel in een bankschroef en draai het geweer. Serieus, het werkt.

Save
#4 ·
Ik hou echt van mijn Browning "krukhendel" choke tube sleutel. http://www.opticsplanet.com/browning-choke-tube-wrench.html

Je zou kunnen proberen de loop aan de buitenkant te verwarmen met een heteluchtpistool. Hierdoor zet de loop iets uit voor de choke.

Spuit de binnenkant van de loop in met vloeibare sleutel, stop er een doek in en laat het intrekken.

Ik heb ook vriesspray gebruikt http://www.henkelna.com/industrial/industrial-news-6128-loctite-freeze-release-frees-and-lubricates-rusted-threaded-7672.htm

#9 ·
Ik heb het probleem niet gehad, maar ik heb gelezen. Vries de loop 's nachts in. Zorg dat je alles klaar hebt (föhn, buissleutel en zachte bekken voor de bankschroef). Verwijder de loop uit de vriezer, zet hem vast in de zachte bekken, breng kortstondig lage warmte aan op de loop om de "loop" te verwarmen en plaats de sleutel om de buis los te draaien. Het idee is om de loop net iets uit te zetten zodat de buis eruit kan draaien. Succes ermee en laat ons weten welke methode werkte. Mike Adcock

#10 ·
De penetrerende oliemengsels werken meestal wel, maar verwarmen met een fakkel werkt ook in extreme gevallen. Het nadeel van de fakkel is dat je het uiteinde van de loop te heet kunt laten worden en wat ribsoldeer kunt laten smelten. - Slechts een optie om te overwegen als de penetranten niet werken, in ieder geval is de choke-verwijderingstool die alle vier de nokken vastgrijpt en een 3/8" aandrijving heeft een goed idee.

#12 ·
Ik heb onlangs een 1187 gekocht met een spoelchokebuis die echt vastzat. Ik heb alles geprobeerd wat hierboven werd genoemd. Terwijl ik in een wapenwinkel op zoek was naar een ander soort sleutel, luisterde een oude man achter me naar mijn probleem en zei dat ik een dop moest nemen van precies de grootte van de buis, niet van de loop, en er een paar keer flink met een hamer op moest slaan, nou, hij kwam vingerstrak los en ik stak mijn .660 kalkoen verlengde chokebuis erin. Succes. don q

#19 ·
De aanpak van Don Q werkt. De impact van een tik met een hamer met het juiste gewicht zal de schroefdraadborging verbreken... het wordt in sommige vakgebieden het opwarmen van de verbinding genoemd.

Precies de juiste maat dop of iets dergelijks en een paar scherpe tikken op het uiteinde van de choke met een lichte tot matige tikhamer.

Vooraf weken in een van de bovenstaande penetreermiddelen zal een grote hulp zijn als u elk voordeel wilt benutten.

5 minuten en je bent klaar..gebruik natuurlijk altijd een "goede" 4-punts choke-sleutel.

Stan..

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.