Trapshooters Forum banner

Op zoek naar Browning 825 serie, praktijkervaring

7.1K views 40 replies 12 participants last post by  nosualc  
#1 ·
Heeft er al iemand een van de nieuwe 825-varianten gebruikt?
Ik ben vooral geïnteresseerd in de "New Fire Lite 2 Mechanical Trigger".
Weet iemand of de hoek van de slagpin is veranderd ten opzichte van het 725-ontwerp, d.w.z. is deze meer "in-line" geworden of raakt deze nog steeds de primer in een opwaartse hoek?
Ik gebruik momenteel de 725 Pro Trap, maar ik gebruik meestal de bovenste loop, vanwege alle berichten die ik heb gelezen over de problemen/zorgen met de onderste pin.
Bedankt voor de feedback.

#12 ·
Heeft er al iemand de 825-serie gekocht?
Ik krijg de kriebels om de Trap-versie te kopen en kan wat feedback uit de praktijk gebruiken.
Alvast bedankt voor alle feedback.

#15 ·
Ik heb de afgelopen 3 maanden een 825 trap met 32" lopen. Goed uitgebalanceerd & ik vind het fijn
de matte afwerking op de lopen plus GEEN porting. De trekker is soepel & ik zou dit geweer aanbevelen (y)
Ik heb 4 patronen door een 825 sporting gehaald. Goede balans, mechanische trekkers, maar te licht voor mijn smaak.
Ik heb een paar maanden een 825 sporting 32". Past me redelijk goed. Stijf als nieuw, versoepelde mooi na misschien 1K patronen. Geen klachten. Ik heb de uitwerperveren vervangen door lichtere veren omdat ik geen hulzen 25 voet ver hoef uit te werpen, maar dat ben ik.
zie bericht #3
Bedankt voor alle feedback, gewaardeerd.
Kijkend naar deze voor trap:

#17 ·
Mijn grootste zorg (zie originele post) is dat ik de 725 Pro Trap heb en hem leuk vind, maar aarzel om de onderste loop te gebruiken vanwege de vele berichten hier over problemen met de slagpin op de onderste loop.
Het lijkt erop dat hij de primer niet loodrecht raakt, zoals de bovenste slagpin doet, maar in een opwaartse hoek komt, wat leidt tot voortijdige pitting die frequente wissels vereist.

#18 ·
Mijn grootste zorg (zie originele post) is dat ik de 725 Pro Trap heb en er blij mee ben, maar aarzel om de onderste loop te gebruiken vanwege de vele berichten hier over problemen met de slagpin op de onderste loop.
Het lijkt erop dat deze de primer niet loodrecht raakt, zoals de bovenste slagpin doet, maar in een opwaartse hoek komt, wat leidt tot voortijdige pitting die frequente wisselingen vereist.
De overgrote meerderheid van O/U-geweren heeft slagpennen die de hulzen in een hoek raken. Het is niet eenvoudig om de interne onderdelen zo te ontwerpen dat twee onafhankelijke hamers twee slagpennen in een hoek van 90 graden ten opzichte van de primer kunnen raken.

#22 ·
NIET te hoeven dealen met het porten zou voor mij genoeg zijn om de 825 te willen proberen als ik op zoek was naar een ander jachtgeweer.
Omdat ik geen van beide heb, was de vraag voor mij 725 vs 825. Er waren 725's in de buurt en een 825 was dichtbij genoeg dat ik er een kon hanteren. Ze passen allebei hetzelfde, en de 825 is niet geporteerd, wat genoeg was om mij naar de 825 te laten overhellen.

Hoewel ik geen expert ben, lijken de veranderingen aan de 825-trekker niet echt revolutionair, meer een kleine verfijning. Niet genoeg om de marketing BS te rechtvaardigen die Browning eraan heeft gegeven.

Ik geloof ook dat het probleem met de onderste loop slagpin bij Browning overdreven internet gejammer is. Als je er problemen mee hebt, vervang dan de slagpennen. Eenvoudige, goedkope oplossing. Vervang ze proactief als je je er echt zorgen over maakt.

Je bezit al een 725, dus is de 825 een "upgrade" die het voor jou waard is? Het komt erop neer of je het porten een functie vindt die het elimineren waard is, en styling. Alleen jij weet het.
Bedankt jongens, inderdaad, geen poorten hebben is naar mijn mening ook een zegen.
Mijn Beretta 694 heeft er geen en ik voel geen merkbaar verschil bij het schieten van doubles.
Proost.

#23 ·
Heb deze screenshot van de 825 promotievideo, hieronder geplaatst om acties te activeren.

• Like
Reactions: jjhess
#24 ·
Nou, ik zal het begin volgende week ontdekken. 825 is onderweg. 🎯 o_O(y)

• Like
#29 ·
Nog een video, met die Britse kerel:

#30 ·
Heb vandaag de Browning Citori 825 Pro Trap Pro Fit gekregen... Misschien kan ik hem vandaag testen op 25 meter in een indoor patroon, als de tijd het toelaat. Hier zijn een paar foto's. Ik zal mijn ervaringen ermee posten als ik hem gebruik.

#32 ·
Hoe voelt de trekker aan?
Een van de video's zei dat de chokes een nieuw ontwerp hadden, Invector DS pro? Ik hoop dat het gewoon DS zijn.
Hoi JJHess, het zijn Invector DS, hetzelfde als de 725.
Ik geloof dat de Invector DS Pro (of Plus, wat dan ook) voor de Europese markt is.
Ik had een beetje tijd, dus ging naar de indoor schietbaan met een 2'x3' bristol board op 25 yards van een bank met een gewatteerde steun.
Linker chokes, balans en kam zoals af fabriek, IM Under, F Over.
Patronen waren mooi, ongeveer 70-30 van de Over en misschien iets hoger van de Under.
Ik stapel de korrels zoals ik gewoonlijk doe, de middelste onder de voorkant en bedek de roos met de voorkant (groene HiViz van de fabriek).
Ik kan op die manier een klein ribje zien.
De loopregulatie is perfect.
Zal foto's plaatsen van de 8 patronen (4 schoten van Over, 4 van Under) als de tijd het toelaat.
Ja, en de trekker is uitstekend, geen kruip, vergat mijn Wheeler Gauge mee te nemen.
Volgende is 35yd patroon voordat we volgend weekend trap schieten, als het weer het toelaat.
Het was -17C met windchill (56 km/u windstoten).
Ik denk dat ze een keeper is.
Zoon en ik verkopen misschien een paar OUs voordat mijn vrouw erachter komt, en uit het niets verschijnen pakketten met schoenen, jurken, tassen en weet ik veel wat in groten getale LOL, JK!

• Like
#34 ·
Mijn 825 kwam niet met een gigantische wollen kamerdweil zoals die van jou.
Sterker nog, hij kwam met drie; die op de foto, een wollen zwarte tweeling en ook een veel fijner behaarde grijze.
🙃 😁(y)

#36 ·
Wanneer heb je die 825 besteld? En hoe lang duurde het voordat je hem kreeg? Ik wil ook graag een 825 pro trap.
Besteld op donderdag 13 februari 2025.
Ontvangen gisteren, 17 februari.
Had hem vorige week vrijdag kunnen hebben, maar de twee dagen sneeuw die we hadden, verstoorden Canada Post.

Dealer is 2,5 uur rijden van mijn huis.
Ik ben er al eerder geweest, maar ben nu ouder en werk nog steeds, dus ik koos ervoor om het risico te nemen en hem ongezien te kopen.
Blij dat ik het gedaan heb.
Zal vanavond de patroontestschoten plaatsen.

Niet veel dealers hebben de 825's in Canada.
Mijn buurman heeft net de 825 Trap Max besteld, dezelfde dag als ik, een andere dealer in New Brunswick (IIRC, of was het in de buurt van Toronto? LOL, wordt oud)
Hij stelt de verzending uit tot hij terugkomt van vakantie in de Cariben, gelukkige familie!

In dezelfde zin, ik bestelde mijn 725 Pro Trap bij een dealer in Alberta, Canada op een zaterdag in 2023, geloof ik.
Ik ben in Ontario en heb hem de volgende dinsdag ontvangen.
Kan niet veel klagen over Canada Post...afkloppen!

#39 · (Edited)
Hier zijn een paar foto's van het patroon met de Citori 825 Pro Trap Pro Fit, vanaf 25 yards.
Alle schoten waren met Remington STS, 1-1/8oz, 1200fps.
Ik stapelde de korrels als een sneeuwpop en bedekte vervolgens de roos met de bovenste korrel.
De eerste 4 schoten waren uit de bovenste loop.
Geen aanpassingen, zoals af fabriek met FULL choke.
De borden zijn gemarkeerd als T1 tot T4, voor de bovenste loop.
Ik tekende een zilveren cirkel rond de omtrek van het schotpatroon, behalve een paar "uitschieters", en vervolgens een donkerdere cirkel rond de dichter bij elkaar geplaatste hagel.
Doel T4 hing naar rechts gekanteld, dus ik kantelde het geweer naar rechts in plaats van de 25 yards te lopen om het recht te zetten.

• Like
Reactions: rodbuster
#40 · (Edited)
De eerste 4 schoten, met de over barrel en full choke, staan in de post hierboven.
De volgende 4 schoten werden afgevuurd met de under barrel, de planken zijn gemarkeerd met B1 tot B4.
Geen aanpassingen, zoals af fabriek met IM choke.
Erg tevreden met de resultaten, inclusief loopregulatie.
Lijkt 80/20 van de bovenste loop en 90/10 van de onderste loop te zijn, zoals ik het geweer vasthield.
Natuurlijk zal de Trap-baan de uiteindelijke beoordelaar zijn.
Proost en bedankt voor het kijken.