Ik heb een Citori Ultra XT 30" (Invector Plus). Ik ben een casual schutter. Niet super serieus, maar ik wil ook graag de juiste/mooie spullen hebben. Ik ben pragmatisch met mijn uitrusting en geef de voorkeur aan functie boven uiterlijk, maar hey, iedereen houdt van mooie dingen.
Ik schiet trap, maar mijn club heeft ook 5 stand. Ik heb er geen bezwaar tegen om skeet of sporting clays te proberen.
Ik weet dat mijn boomstick is gebouwd voor trap, maar ik heb een paar sporting clays prima geschoten. Ik ben een 'gebruik wat je hebt' type, dus ik ben niet geobsedeerd door het wisselen.
Dat gezegd hebbende, zou ik een uitgebreide choke set niet erg vinden (de mijne zijn allemaal flush). Ten eerste voor loopbescherming en ten tweede zou ik het niet erg vinden om een paar centimeter extra te hebben als ik mijn geweer af en toe op de pad tussen de beurten leg (ik ben lang).
Ik zal waarschijnlijk de tweedehandsmarkt/ebay etc. bekijken. Er is geen haast. Ik denk dat het chokes zijn, dus wat voor problemen zou ik ĂĽberhaupt tegenkomen.
Heb wat onderzoek gedaan en het lijkt erop dat een complete kit zou zijn:
S - Skeet (misschien 2) : Skeet
IC - Improved Cylinder : Sporting Clays & 5 Stand (dichtbij, Std, Gemengd)
LM - Light Modified : Sporting Clays & 5 Stand & Trap (Std, Lang, 16yd)
IM - Improved Modified: Sporting Clays & 5 Stand & Trap (Lang, Gemengd, Midden)
F - Full : Trap (Lang)
Het lijkt erop dat degenen die ik het meest zie:
Briley: Zeer goed
Carlson: Gemaakt in de VS, goede prijs-kwaliteitverhouding
Browning: Wordt misschien wel door Briley gemaakt?
Billman Arsenal: Generieke Amazon sets maar zeer goedkoop.
Hoe heb ik het gedaan?
"Afslanken" aanbevelingen?
Enige mening over merk/model?
Uiteindelijk zijn het buizen die een taps toelopen, dus ik gok dat ze allemaal niet zo ver van elkaar af zitten, vooral met mijn casual/af en toe gebruik.
Ik schiet trap, maar mijn club heeft ook 5 stand. Ik heb er geen bezwaar tegen om skeet of sporting clays te proberen.
Ik weet dat mijn boomstick is gebouwd voor trap, maar ik heb een paar sporting clays prima geschoten. Ik ben een 'gebruik wat je hebt' type, dus ik ben niet geobsedeerd door het wisselen.
Dat gezegd hebbende, zou ik een uitgebreide choke set niet erg vinden (de mijne zijn allemaal flush). Ten eerste voor loopbescherming en ten tweede zou ik het niet erg vinden om een paar centimeter extra te hebben als ik mijn geweer af en toe op de pad tussen de beurten leg (ik ben lang).
Ik zal waarschijnlijk de tweedehandsmarkt/ebay etc. bekijken. Er is geen haast. Ik denk dat het chokes zijn, dus wat voor problemen zou ik ĂĽberhaupt tegenkomen.
Heb wat onderzoek gedaan en het lijkt erop dat een complete kit zou zijn:
S - Skeet (misschien 2) : Skeet
IC - Improved Cylinder : Sporting Clays & 5 Stand (dichtbij, Std, Gemengd)
LM - Light Modified : Sporting Clays & 5 Stand & Trap (Std, Lang, 16yd)
IM - Improved Modified: Sporting Clays & 5 Stand & Trap (Lang, Gemengd, Midden)
F - Full : Trap (Lang)
Het lijkt erop dat degenen die ik het meest zie:
Briley: Zeer goed
Carlson: Gemaakt in de VS, goede prijs-kwaliteitverhouding
Browning: Wordt misschien wel door Briley gemaakt?
Billman Arsenal: Generieke Amazon sets maar zeer goedkoop.
Hoe heb ik het gedaan?
"Afslanken" aanbevelingen?
Enige mening over merk/model?
Uiteindelijk zijn het buizen die een taps toelopen, dus ik gok dat ze allemaal niet zo ver van elkaar af zitten, vooral met mijn casual/af en toe gebruik.