Trapshooters Forum banner

Gebruikt iemand Clay Hunt VR om te oefenen en/of gewoon voor de lol?

24K views 90 replies 34 participants last post by  zuma1  
#1 ·
Heb een leuke en potentieel nuttige (hoop ik) virtual reality schietsimulator gekocht - vroeg me af of iemand anders hem gebruikte...? Zou graag notities vergelijken.

Langere versie:
Soms weet ik achteraf niet echt hoe ik uiteindelijk iets nieuws probeer. Maar ik denk dat ik me wel verveeld moet hebben op het werk en dat ik virtual reality shotgun simulaties ben gaan bekijken. Eigenlijk - ik herinner me het wel, ik had onlangs een VR-headset geprobeerd als onderdeel van de visuele therapie die ik probeer en het was cooler dan ik had verwacht. Dit bracht me terug bij het nadenken over de vraag of er op dit moment goede virtual reality Trap-trainingstools waren.

Ik had degene die mijn aandacht trok in het bijzonder Clay Hunt VR al eerder gezien, maar er niet echt veel aandacht aan besteed. Een tijdlang was mijn thuistraining gericht op het DryFire-systeem en meer recentelijk op oogexercises (wat nog steeds een lopend experiment is). Maar deze keer ben ik een beetje de konijnenpijp ingegaan van het "spel", en las ik wat leek op behoorlijk positieve recensies van mensen die schoten, niet alleen ex-spelers van Duck Hunt. Toen realiseerde ik me dat de headset waarmee het compatibel is (Quest) over een paar weken met een nieuwe versie zou komen.

Vóór ik het wist, had ik de headset besteld, en de belangrijkste randapparatuur ervoor - een "shotgun" frame dat de headset controllers vasthield en beweerde een authentiek gevoel te geven dat overeenkomt met je eigen geweer. Ik speel er pas een paar dagen mee, maar tot nu toe ben ik echt erg onder de indruk.

Ik heb hieronder een foto geplaatst van hoe de kolf die ik heb gekocht eruitziet. Het ziet er niet uit als veel op de foto, maar het zorgt ervoor dat de hele ervaring werkt. Het is super verstelbaar, ik kon het tegen mijn Perazzi houden en de meeste afmetingen vrij nauwkeurig matchen en dan alles vastzetten. De kolf en de voorkant zijn van echt hout en het hele frame weegt ongeveer 6 lbs. Wat niet zoveel is als mijn echte geweer, maar een mooie hoeveelheid gewicht geeft - en je hebt de neiging om met minder pauzes te "schieten" dan in het echte leven, dus dat gewicht telt op. Je kunt gewichten toevoegen om het volledig op gewicht te brengen en dan voor/achter toevoegen om een gewenst evenwichtspunt te bereiken.

"Schieten" ermee voelt behoorlijk realistisch aan. Het ziet er een beetje belachelijk uit als je het vasthoudt, maar als je het in het spel op je schouder legt als alles is ingesteld, voelt het behoorlijk natuurlijk aan. Je kunt overal om je heen kijken, dus de ervaring is griezelig meeslepend, althans voor mij. Er zijn een heleboel instellingen, dus ik ben nog steeds bezig met de meest nauwkeurige manier om dingen te configureren - maar over het algemeen leek het behoorlijk realistisch. Ik heb wat skeet en sporting clays geschoten met een druk op de knop. Skeet voelde in het bijzonder heel echt aan (minus de reis en de terugslag).

Ik heb geprobeerd een korte video toe te voegen - ik weet nog niet zeker hoe ik het beter kan vastleggen vanaf de headset - dus het is duidelijk niet perfect. In het bijzonder moet je me misschien op mijn woord geloven dat je de kleiduiven kunt zien. :)

Image

#3 ·
Ik heb de app op mijn iPad gespeeld, maar heb nog nooit VR-dingen gedaan. Wat zouden de kosten zijn voor jouw setup? Het ziet er leuk uit.
De Meta Quest 3 (de nieuwste) kost $499 met de lagere geheugeninstelling (wat ik vermoed meer dan voldoende is). Het "spel" zelf kost $20 en de kolf $249. Ik heb de duurdere kolf gekocht, waarvan ik nu besef dat het precies dezelfde kolf is, maar dan met meer gewichten (die je ook apart kunt kopen). Dus ik zou zeggen zo'n $800. Oh, en ik heb ook een lensinzetstuk van $50 besteld, waarvan ik hoop dat ik het zonder mijn bril kan gebruiken, wat het voor mij zeker waard zou zijn.

Ik heb het gevoel dat de app-ontwikkelaars zichzelf tekortdoen. Je hebt de kolf niet nodig om de software te gebruiken, maar ik denk dat een soort frame nodig zou zijn om het realistisch/nuttig te maken. Ik weet dat er anderen zijn, maar de stevigheid van deze, gebouwd door schutters en met hout gemaakt, deed me de sprong wagen en een keer kopen, een keer huilen over de kolf.

Zeker niet goedkoop. Maar je kunt ook andere dingen met de headset doen - en ik denk dat hulzen ook niet goedkoop zijn (als het een goede trainer is). ;-)

#4 ·
Ik heb het al eens bij een vriend gespeeld, maar niet serieus. Zonder de terugslag en een goed vizier (zoals te zien in je video, zie je de achterkant van de ontvanger en je hand lol) voelt het gewoon niet alsof je er echt een betere schutter van kunt worden. Misschien is dat gewoon mijn snelle en vuile mening na het een uur gespeeld te hebben, maar ik weet niet hoe het op de lange termijn zou helpen.

#5 ·
Ik heb het al eens bij een vriend gespeeld, maar niet serieus. Zonder de terugslag en het juiste vizierbeeld (zoals te zien in je video zie je de achterkant van de ontvanger en je hand lol) voelt het gewoon niet alsof je er echt een betere schutter van kunt worden. Misschien is dat gewoon mijn snelle en simpele mening na het een uur gespeeld te hebben, maar ik weet niet hoe het op de lange termijn zou helpen.
Wat me interessant lijkt, is dat het vizierbeeld in 3D er voor mij anders uitziet. Als ik de korrels op één lijn breng (of niet) en naar buiten kijk, zie ik de ontvanger niet echt als ik me op het doel concentreer. Althans, ik heb het gevoel dat niet alles zo scherp in focus is als in de 2D-video.

Maar ik ben het ermee eens, ik ben niet 100% zeker. Tot nu toe lijken sommige van de fouten die ik maak consistent te zijn tussen de simulator en het echte leven wat betreft de focus op het doel. Dus duimen. ;-)

#8 ·
Kun je de poi van de wapens in het systeem invoeren of zit je vast met 50/50?
Je kunt de POI direct instellen. Als ik de kans krijg, kan ik waarschijnlijk een momentopname maken. Maar in principe kun je het gewoon in de software instellen op wat je maar wilt. Ik heb ook ontdekt dat je het vizierbeeld zo kunt aanpassen dat de relatie van de korrel eruitziet zoals je verwacht wanneer je het geweer schoudert. Er is een sectie met patroonborden waar je dit allemaal kunt bevestigen. Je configureert dus grotendeels de kolf zodat deze "goed aanvoelt" ten opzichte van je geweer en de montage. Vervolgens kun je de POI instellen en het verwachte vizierbeeld instellen.

#9 ·
Ik wist ervan en had het overwogen. Na je bericht besloot ik het te proberen.

Het is geweldig. Ik heb de voorraad nog niet, maar kan niet wachten!

Ik denk dat het zelfs zonder de voorraad een goede oefening is. Zonder de voorraad dwingt het je om op het lichaam te schieten.

Extreem natuurlijk beeld. Als schutter met twee ogen neem ik dingen onder de loop waar. Ik bedekte een aantal van de smientdoelen op de sportbaan. Precies zoals ik dingen in het echte leven waarneem

#10 ·
Ik wist ervan en had het overwogen. Na je bericht besloot ik het te proberen.

Het is geweldig. Ik heb de kolf nog niet, maar kan niet wachten!

Ik denk dat het zelfs zonder de kolf een geweldige oefening is. Zonder de kolf dwingt het je om op het lichaam te schieten.

Extreem natuurlijk vizierbeeld. Als schutter met twee ogen neem ik dingen onder de loop waar. Ik bedekte een aantal van de teal-doelen op de sportingbaan. Precies zoals ik dingen in het echte leven waarneem
Super blij dat je het leuk vindt. :) Dat is echt interessant over hoe het niet gebruiken van de kolf voordelen kan hebben. Ik denk echt dat de kolf het echt meeslepend maakt. Ik denk erover om een aantal van de gewichten die ik heb gekocht toe te voegen, omdat het past als mijn Perazzi, maar sneller zwaait omdat het ongeveer 2 pond lichter is.

Ik raak er steeds meer van in de ban naarmate ik het blijf gebruiken. Net als wat je schreef, merk ik dat mijn visuele waarnemingen vrij vergelijkbaar zijn met het echte leven. Gisteravond realiseerde ik me dat een aantal van de moeilijkheden die ik dacht te hebben met doubles, misschien te wijten zijn aan mijn echte geweer dat een vizierblinder heeft waardoor de visuele referentie van welke loop (schiet al een paar jaar met twee ogen). Toen ik me daar iets meer bewust van was, kon ik een aanpassing maken. Voelde best cool.

En ik kan me echt niet vermaken met het schieten van skeet en sporting in elke kamer van het huis. Ik begon de sporting pre-course te doorlopen en het was superleuk.

Morgen hoop ik de goedkope ($50) brillenglazen te ontvangen om in de headset te plaatsen. Het lijkt een beetje te goedkoop om waar te zijn, maar ik kijk ernaar uit om het zonder bril te proberen.

#11 ·
Ik heb een deel van de gewichten aan de kolf toegevoegd. Leek een mooi ontworpen opstelling ervoor. Ik wed dat ik het verder kan finetunen. Maar als ik het buiten de simulator optil, voelt het veel meer als mijn echte wapen.

Vroeger had het nog veel gewicht. Maar het voelde meer als een lichtere jachtgeweer dan een doelgericht geweer.

#13 ·
Ik had al een Quest 2, dus na het lezen hiervan heb ik wat onderzoek gedaan naar Clay Hunt VR en het spel gekocht. Ik ben er nu twee dagen mee aan het spelen en ik moet zeggen dat het erg realistisch is. Ik heb een Pro Stock 2 besteld die morgen zou moeten arriveren. Ik denk dat de kolf een must is. Hoewel het leuk is om alleen met de controllers te schieten, zou ik het geen training noemen.

Als je hierover nadenkt, zou ik zeggen, ga ervoor, het is ontzettend leuk.

#14 ·
Ik had niet veel succes met dit systeem en ben er mee gestopt.

Maar niet alles was verloren, want ik kon een deel ervan recyclen voor de Bi-Star Halloween Costume Contest van dit jaar op het jaarlijkse Halloweenfeest van het bedrijf.

Vorig jaar won @Rick Barker de Best Costume, maar werd gediskwalificeerd nadat hij toegaf dat hij dacht dat het een kom-zoals-je-bent-feest was.

#15 ·
Ik had niet veel succes met dit systeem en ben er mee gestopt.

Maar niet alles was verloren, want ik kon een deel ervan hergebruiken voor de Bi-Star Halloween-kostuumwedstrijd van dit jaar op het jaarlijkse Halloweenfeest van het bedrijf.

Vorig jaar won @Rick Barker de prijs voor Beste Kostuum, maar werd gediskwalificeerd nadat hij toegaf dat hij dacht dat het een kom-zoals-je-bent-feest was.

View attachment 1910711
Ja, gelukkig heb ik me niet helemaal geschoren voor het evenement, anders zouden mensen het veel eerder hebben gemerkt. Ik denk nog steeds dat je me hebt verraden.

• Like
Reactions: docbombay
#16 ·
Ik denk dat ik spreek
Kocht een leuke en potentieel nuttige (hoop ik) virtual reality schietsimulator - vroeg me af of iemand anders hem gebruikte...? Zou graag notities vergelijken.
TLDR: Verdorie, ik heb te veel getypt, dus kortom, geweldig programma, goed doordacht, veel opties, kan met vrienden schieten als ze dezelfde setup hebben. Heb zeker een houder voor de stock controller nodig.

Ik denk dat ik een tijdje geleden met je heb gesproken over het dryfire-systeem. Ik heb het systeem gekregen en geĂŻnstalleerd en ben zelfs zo ver gegaan om een IR-cartridge te halen. Ongeveer 3 maanden geleden kwam ik ook de Clay Hunt VR-app tegen en kocht zowel de Real Stock Pro als de MegaVR Duck Hunter. Ik moet zeggen dat ik de Duck Hunter iets beter vind voor mijn gebruik, omdat hij echt veel meer opties heeft voor de aanpassingen van de kolf/kam en ik het gewicht gemakkelijker kan aanpassen voor mijn twee jongere kinderen (ja, mijn zoon van 7 en mijn dochter van 9 houden van VR-trap schieten).

Het mooie van Clay Hunt VR (dat er geweldig uitziet op de quest 2 en verbazingwekkend op de quest 3), is de mogelijkheid om de snelheid van de klei snel te veranderen met 3 instellingen (beginner, gevorderde en professional). Je kunt de kleigrootte gemakkelijk aanpassen van realistische grootte tot twee keer de grootte voor beginners, en je kunt zelfs een witte cirkel toevoegen om nieuwe en jonge schutters te helpen de klei te zien. Je kunt heel gemakkelijk zeer realistische en willekeurige wind aanvinken om de vlucht van de klei te veranderen. Maar een van de beste functies is de doelanalyse na elke schot (die kan worden uitgeschakeld en ingeschakeld). Je kunt je mondingsbeweging zien vanaf het vasthouden tot je de trekker overhaalt, dan krijg je een cirkel van 30 inch die laat zien waar je de trekker hebt overgehaald en waar de schot de relatie tot het doel heeft geraakt met een mooi patroon.
Als je een trap-schutter bent, kun je gemakkelijk singles, handicaps en doubles oefenen. Plus je hebt de optie om naar de oefenmodus te gaan en slechts één station naar keuze te schieten. Hetzelfde geldt mogelijk voor skeet, maar ik heb het niet getest.

Als je vrienden hebt die ook de setup hebben, kun je daadwerkelijk tegelijkertijd een virtueel trap/skeet/sporting clay-spel spelen en hoef je niet in dezelfde kamer, huis, stad, staat of zelfs land te zijn.

Als je de stock controller hebt (wat ik ten zeerste aanbeveel) heb je de optie om de X-, Y- en Z-as van het virtuele geweer te veranderen, evenals Pitch, Roll en Yaw, waar je een mooie, nauwkeurige weergave kunt krijgen van hoe je je echte geweer vasthoudt. Je kunt zelfs gemakkelijk schakelen tussen controllerinstellingen en een virtueel patroonbord met doelen op 16, 26 en 40 yards, zodat je snel kunt zien hoe de veranderingen je schot beĂŻnvloeden. (Ik heb beide en ben behoorlijk bevooroordeeld voor de Duck Hunter, ondanks het plastic versus hout, de 3D-geprinte onderdelen zijn zeer goed gemaakt en stevig en er kunnen veel snellere en nauwkeurigere aanpassingen worden gedaan)

Keidaaski op youtube heeft een geweldige review van Clay Hunt VR en een vergelijking van beide stock attachments. Als je vragen hebt, zijn Aleski (ontwikkelaar), Nick (MegaVR Duck Hunter, Lee (TextureVR Real Stock Pro) en Keidaaski (recensent) allemaal erg actief op de Clay Hunt VR discord.

Ik heb uitgebreid gesproken met Nick, die de MegaVR Duck Hunter maakt, en Alexsi, de ontwikkelaar van Clay Hunt VR, op discord en beiden staan erg open voor feedback. Beiden zijn enorme schietenthousiastelingen en hebben veel tijd besteed aan het ontwikkelen van beide producten. Alexsi heeft veel moeite gedaan om de wiskunde in het programma op te nemen (zelfs met behulp van een deel van het werk van Dr. AC Jones).

Voor mij is Clay Hunt VR gewoon een moderne interpretatie van de oude, plak een zaklamp op de loop en richt op de hoeken van de kamer of T Jordans wandbord. Je krijgt niet de trek en terugslag zoals in het echte leven, maar als je het serieus neemt, in je houding gaat staan, kun je zeker werken aan het spiergeheugen en de soepele overgang van het volgen en leiden van de klei. Met VR die in andere sporten wordt gebruikt (tennis, golf, honkbal, etc.) denk ik zeker dat het ook een plaats heeft in Trap/skeet/sporting clays.

Het beste is dat de quest en de stock vrij draagbaar zijn. We brachten de herfstvakantie in de bergen door en mijn zoon had op de zaterdag dat we terug zouden komen een singles shoot. Ik nam de quest en controller mee en liet hem elke avond 200 singles schieten met realistische kleien, professionele snelheid en wind.

Ik zal een notitie maken om het in de discord te vermelden en te kijken of iemand anders hier wil reageren.

#17 ·
TLDR: Verdorie, ik heb te veel getypt, dus kortom, geweldig programma, goed doordacht, veel opties, kan met vrienden schieten als ze dezelfde setup hebben. Zeker een houder voor de controller nodig.

Ik denk dat ik een tijdje geleden met je heb gesproken over het dryfire-systeem. Ik heb het systeem gekregen en geĂŻnstalleerd en ben zelfs zo ver gegaan om een IR-patroon te halen. Ongeveer 3 maanden geleden kwam ik ook de Clay Hunt VR-app tegen en kocht zowel de Real Stock Pro als de MegaVR Duck Hunter. Ik moet zeggen dat ik de Duck Hunter iets beter vind voor mijn gebruik, omdat deze echt veel meer opties heeft voor de aanpassingen van de kolf/kam en ik het gewicht gemakkelijker kan aanpassen voor mijn twee jongere kinderen (ja, mijn zoon van 7 jaar en mijn dochter van 9 jaar houden ervan om VR-trap te schieten).

Het mooie van de Clay Hunt VR (die er geweldig uitziet op de Quest 2 en verbazingwekkend op de Quest 3), is de mogelijkheid om de snelheid van de klei snel te veranderen met 3 instellingen (beginner, gemiddeld en professioneel). Je kunt de grootte van de klei gemakkelijk aanpassen van realistische grootte tot twee keer de grootte voor beginners, en je kunt zelfs een witte cirkel toevoegen om nieuwe en jonge schutters te helpen de klei te zien. Je kunt heel gemakkelijk een zeer realistische en willekeurige wind aanvinken om de vlucht van de klei te veranderen. Maar een van de beste functies is de targetanalyse na elke schot (die kan worden uitgeschakeld en ingeschakeld). Je kunt je muzzle travel zien van het vasthouden tot het overhalen van de trekker, dan krijg je een 30 inch cirkel target die laat zien waar je de trekker hebt overgehaald en waar de schot het doel heeft geraakt in relatie tot het doel met een mooi patroon.
Als je een trap-schutter bent, kun je gemakkelijk singles, handicaps en doubles oefenen. Plus je hebt de optie om naar de oefenmodus te gaan en slechts één station naar keuze te schieten. Hetzelfde geldt mogelijk voor skeet, maar ik heb het niet getest.
Heb je een idee welke van de instellingen "het meest correct" zijn? Ik heb soms het gevoel dat gemiddeld het meest op de werkelijkheid lijkt, terwijl ik bij "professioneel" vaak perplex ben over wat ik gemist heb. Ik ben daar super benieuwd naar, maar heb het nog niet duidelijk zien vragen en beantwoorden in andere forums.

#19 ·
We hebben het VR-systeem met het pistool om op universitair niveau te schieten en we worden geacht er minstens 1 uur per week mee te oefenen. We moeten alle drie de disciplines trap/sporting clays/skeet schieten voor de competitie.

Ik schiet heel graag skeet en sporting clays ermee, gewoon om herhalingen te krijgen. Ik gebruik het niet graag voor trap, omdat ik het gevoel heb dat het mijn schietstijl verstoort, specifiek voor trap.

Verder ben ik dol op het hele systeem.

Carts

#23 ·
Het is een geweldige simulatie. Als Max Verstappen niet echt in F1-auto's racet, zit hij op zijn simrig virtueel te racen. Ik denk dat het zo zal worden met schieten als meer mensen het gaan proberen.

Ik moet zeggen, ik ben de eigenaar van MegaVR. We zijn slechts een man en vrouw team, maar de Duck Hunter krijgt lovende kritieken en we zijn er ongelooflijk trots op.

We zullen in februari een stand hebben op The Great British Shooting Show, dus iedereen in het VK kan dan langskomen en het proberen.

Bedankt voor je opmerkingen, Gedi! Het is de aanpasbaarheid van de Duck Hunter die hem echt onderscheidt van de massa. Je kunt hem aanpassen aan je geweer qua pasvorm, gewicht en balans, tot het punt dat je echt je spiergeheugen traint, evenals je reacties en je doel. Ik denk dat de sim een goede kolf nodig heeft om er ten volle van te kunnen genieten en het moet zoveel mogelijk aanvoelen als je eigen geweer.

Maar ongeacht welke kolf je kiest, het is een absolute parel van een simulator en de ontwikkelaar heeft zo'n goed werk geleverd door iets te creëren dat competitieve schutters kunnen gebruiken voor training, maar dat ook zo toegankelijk is dat ik echt denk dat het de sport zal helpen groeien... Ik blijf zeggen, toekomstige kampioenen kunnen nu hun eerste kleiduiven in VR raken!

Als je meer opmerkingen wilt zien van daadwerkelijke gebruikers van de sim, hebben we een groeiende verzameling beoordelingen.

#25 ·
Kocht een leuke en potentieel nuttige (hoop ik) virtual reality schietsimulator - vroeg me af of iemand anders het gebruikte...? Zou graag notities willen vergelijken.

Langere versie:
Soms weet ik achteraf niet echt hoe ik uiteindelijk iets nieuws probeer. Maar ik denk dat ik me op mijn werk verveeld moet hebben en merkte dat ik virtual reality shotgun simulaties aan het bekijken was. Eigenlijk - ik herinner me dat ik onlangs een VR-headset had geprobeerd als onderdeel van de visuele therapie die ik probeer en het was cooler dan ik had verwacht. Het was dit dat me terugbracht naar de vraag of er op dit moment goede virtual reality Trap-trainingstools waren.

Ik had degene die mijn aandacht trok, Clay Hunt VR al eerder gezien, maar er niet echt veel aandacht aan besteed. Een tijdlang was mijn oefening thuis gericht op het DryFire-systeem en meer recentelijk op oog oefeningen (wat nog steeds een lopend experiment is). Maar deze keer ging ik een beetje de konijnenpijp in van het "spel", en las wat leek op behoorlijk positieve recensies van mensen die schoten, niet alleen ex-spelers van Duck Hunt. Toen realiseerde ik me dat de headset waarmee het compatibel is (Quest) over een paar weken met een nieuwe versie zou komen.

Voordat ik het wist, had ik de headset besteld en de belangrijkste randapparatuur ervoor - een "shotgun" frame dat de headset controllers vasthield en beweerde een authentiek gevoel te geven dat overeenkomt met je eigen wapen. Ik speel er pas een paar dagen mee, maar tot nu toe ben ik echt erg onder de indruk.

Ik heb hieronder een foto toegevoegd van hoe de kolf die ik heb gekocht eruitziet. Het ziet er niet uit als veel op de foto, maar het laat de hele ervaring werken. Het is super verstelbaar, ik kon het tegen mijn Perazzi houden en de meeste afmetingen vrij nauwkeurig matchen en vervolgens alles vastzetten. De kolf en de voorkant zijn van echt hout en het hele frame weegt ongeveer 6 lbs. Wat niet zoveel is als mijn echte wapen, maar een mooie hoeveelheid gewicht geeft - en je hebt de neiging om met minder pauzes te "schieten" dan in het echte leven, dus dat gewicht telt op. Je kunt gewichten toevoegen om het volledig op gewicht te brengen en vervolgens voor/achter toevoegen om een gewenst evenwichtspunt te bereiken.

"Schieten" ermee voelt behoorlijk realistisch aan. Het ziet er een beetje belachelijk uit als je het vasthoudt, maar als je het in het spel op je schouder legt als alles is ingesteld, voelt het vrij natuurlijk aan. Je kunt overal om je heen kijken, dus de ervaring is griezelig meeslepend, althans voor mij. Er zijn een heleboel instellingen, dus ik ben nog steeds bezig met de meest nauwkeurige manier om dingen te configureren - maar over het algemeen leek het vrij realistisch. Ik schoot wat skeet en sporting clays met een druk op de knop. Skeet voelde in het bijzonder heel echt aan (minus de reis en de terugslag).

Ik heb geprobeerd een korte video toe te voegen - ik weet nog niet zeker hoe ik het beter van de headset kan vastleggen - dus het is duidelijk niet perfect. In het bijzonder moet je me misschien op mijn woord geloven dat je de kleiduiven kunt zien. :)

View attachment 1909292

Kocht een leuke en potentieel nuttige (hoop ik) virtual reality schietsimulator - vroeg me af of iemand anders het gebruikte...? Zou graag notities willen vergelijken.

Langere versie:
Soms weet ik achteraf niet echt hoe ik uiteindelijk iets nieuws probeer. Maar ik denk dat ik me op mijn werk verveeld moet hebben en merkte dat ik virtual reality shotgun simulaties aan het bekijken was. Eigenlijk - ik herinner me dat ik onlangs een VR-headset had geprobeerd als onderdeel van de visuele therapie die ik probeer en het was cooler dan ik had verwacht. Het was dit dat me terugbracht naar de vraag of er op dit moment goede virtual reality Trap-trainingstools waren.

Ik had degene die mijn aandacht trok, Clay Hunt VR al eerder gezien, maar er niet echt veel aandacht aan besteed. Een tijdlang was mijn oefening thuis gericht op het DryFire-systeem en meer recentelijk op oog oefeningen (wat nog steeds een lopend experiment is). Maar deze keer ging ik een beetje de konijnenpijp in van het "spel", en las wat leek op behoorlijk positieve recensies van mensen die schoten, niet alleen ex-spelers van Duck Hunt. Toen realiseerde ik me dat de headset waarmee het compatibel is (Quest) over een paar weken met een nieuwe versie zou komen.

Voordat ik het wist, had ik de headset besteld en de belangrijkste randapparatuur ervoor - een "shotgun" frame dat de headset controllers vasthield en beweerde een authentiek gevoel te geven dat overeenkomt met je eigen wapen. Ik speel er pas een paar dagen mee, maar tot nu toe ben ik echt erg onder de indruk.

Ik heb hieronder een foto toegevoegd van hoe de kolf die ik heb gekocht eruitziet. Het ziet er niet uit als veel op de foto, maar het laat de hele ervaring werken. Het is super verstelbaar, ik kon het tegen mijn Perazzi houden en de meeste afmetingen vrij nauwkeurig matchen en vervolgens alles vastzetten. De kolf en de voorkant zijn van echt hout en het hele frame weegt ongeveer 6 lbs. Wat niet zoveel is als mijn echte wapen, maar een mooie hoeveelheid gewicht geeft - en je hebt de neiging om met minder pauzes te "schieten" dan in het echte leven, dus dat gewicht telt op. Je kunt gewichten toevoegen om het volledig op gewicht te brengen en vervolgens voor/achter toevoegen om een gewenst evenwichtspunt te bereiken.

"Schieten" ermee voelt behoorlijk realistisch aan. Het ziet er een beetje belachelijk uit als je het vasthoudt, maar als je het in het spel op je schouder legt als alles is ingesteld, voelt het vrij natuurlijk aan. Je kunt overal om je heen kijken, dus de ervaring is griezelig meeslepend, althans voor mij. Er zijn een heleboel instellingen, dus ik ben nog steeds bezig met de meest nauwkeurige manier om dingen te configureren - maar over het algemeen leek het vrij realistisch. Ik schoot wat skeet en sporting clays met een druk op de knop. Skeet voelde in het bijzonder heel echt aan (minus de reis en de terugslag).

Ik heb geprobeerd een korte video toe te voegen - ik weet nog niet zeker hoe ik het beter van de headset kan vastleggen - dus het is duidelijk niet perfect. In het bijzonder moet je me misschien op mijn woord geloven dat je de kleiduiven kunt zien. :)

View attachment 1909292

Ik besloot dit allemaal te proberen en er helemaal voor te gaan. Ik dacht dat ik iets moest doen om de winter door te komen en me misschien te helpen met spiergeheugen, oog oefeningen, etc. Als er niets anders is, zal het leuk zijn en me bezig houden. Plus, de vrouw en de kleinzoon willen het doen, dus ik dacht dat het hen een manier zou geven om het te proberen zonder alle andere kosten.

#26 ·
Ik besloot dit allemaal te proberen en er vol in te duiken. Ik dacht dat ik iets moest doen om de winter door te komen en misschien mijn spiergeheugen, oogspieroefeningen, enz. te helpen. Als niets anders, het zal leuk zijn en me bezig houden. Plus, mijn vrouw en kleinzoon willen het doen, dus ik dacht dat het hen een manier zou geven om het te proberen zonder alle andere kosten.
Mijn 7-jarige zoon en 9-jarige dochter vinden het geweldig. Mijn 12-jarige trap-schutter oefent er graag dubbels en handicaps mee. Het is erg leuk. Ik zal zeggen, als je het deelt met familieleden, wil je misschien naar de MegaVR Duck Hunter kijken. Het geeft je wat meer instelbaarheid in grootte en gewicht. Je moet misschien ook de richtpunt van de controller aanpassen bij het wisselen tussen schutters, maar als je de kolf goed hebt en het patroon goed, kun je alles opschrijven en het aansluiten als je wisselt.

#27 ·
Dit is wat ik heb gedaan om de mijne op te zetten. Ik weet dat de instructies laten zien hoe je het pistool naast de VR-kolf legt of eroverheen legt. Ik moet nog een beetje sleutelen, maar dit heeft wat hoofdpijn en tijd bespaard. Het werkt geweldig, maar ik krijg een paar grepen van ze om te modificeren zodat het meer op de mijne lijkt. Eén om te verpesten en de tweede voor de finale. Het is allemaal een experiment, toch? Het helpt me de winter door!!

#28 ·
Hier is wat ik heb gedaan om de mijne op te zetten. Ik weet dat de instructies laten zien dat je het pistool naast de VR-kolf legt of eroverheen legt. Ik moet nog een beetje sleutelen, maar dit heeft wat hoofdpijn en tijd bespaard. Het werkt geweldig, maar ik krijg een paar grepen van hen om te modificeren zodat ze meer op de mijne lijken. Eén om te verpesten en de tweede voor de finale. Het is allemaal een experiment, toch? Het helpt me de winter door!!
Dat is een heel slim idee. Bedankt! Ik wilde al een tijdje teruggaan en een beetje sleutelen en ik denk dat ik wat slagerpapier ga pakken en dat ga proberen.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen met de gripmodificaties als ze binnenkomen.

#30 ·
Ik zal dat plaatsen terwijl ik ermee aan het knutselen ben. Ze zeiden dat er een honingraatstructuur net onder het oppervlak zit om het gewicht te verminderen. Maar dat zal geen probleem zijn, aangezien het kan worden gevuld met epoxy, schuim, plamuur, enz. om mee te werken. Ik hoop ze deze week te krijgen.
Welke hardware moet worden aangeschaft om het op te zetten?

#31 ·
Ik heb de Meta Quest 3 VR-headset gekregen en die gaat ongeveer $500 kosten, ongeacht waar je hem probeert te krijgen. Toen kreeg ik de TextureVR Premium kolf die ongeveer $270 kost. Hij is zeer goed gebouwd met goede aanpassingen. Er is een vergelijkbare die in het VK wordt gemaakt, maar de TextureVR wordt in de VS gemaakt. Dan heb je het Clay Hunt VR-spel nodig dat ongeveer $20 kost. Ik heb er plezier mee gehad en zal het veel gebruiken in de winter. Ik probeer gewoon een paar kleine aanpassingen aan de kolf te doen om hem beter te laten aanvoelen. Hij zal niet perfect zijn, maar ik zal tenminste niet op koude, winderige dagen rondzitten in de hoop dat ik kan gaan schieten! LOL.

#33 ·
Kocht een leuke en potentieel nuttige (hoop ik) virtual reality schietsimulator - vroeg me af of iemand anders hem gebruikte...? Zou graag notities vergelijken.

Langere versie:
Soms weet ik achteraf niet echt hoe ik uiteindelijk iets nieuws probeer. Maar ik denk dat ik me verveeld moet hebben op mijn werk en dat ik virtual reality shotgun simulaties aan het bekijken was. Eigenlijk - ik herinner me het wel, ik had onlangs een VR-headset geprobeerd als onderdeel van de visuele therapie die ik probeer en het was cooler dan ik had verwacht. Dit bracht me terug naar de vraag of er op dit moment goede virtual reality Trap-trainingstools waren.

Ik had degene die mijn aandacht trok in het bijzonder Clay Hunt VR al eerder gezien, maar er niet echt veel aandacht aan besteed. Een tijdlang was mijn oefening thuis gericht op het DryFire-systeem en meer recentelijk op oog oefeningen (wat nog steeds een lopend experiment is). Maar deze keer ging ik een beetje de konijnenpijp in op het "spel", en las wat leek op behoorlijk positieve recensies van mensen die schoten, niet alleen ex-spelers van Duck Hunt. Toen realiseerde ik me dat de headset waarmee het compatibel is (Quest) over een paar weken met een nieuwe versie zou komen.

Vóór ik het wist, had ik de headset besteld, en de belangrijkste randapparatuur ervoor - een "shotgun" frame dat de headset controllers vasthield en beweerde een authentiek gevoel te geven dat overeenkomt met je eigen wapen. Ik speel er pas een paar dagen mee, maar tot nu toe ben ik echt erg onder de indruk.

Ik heb hieronder een foto toegevoegd van hoe de kolf die ik heb gekocht eruit ziet. Het ziet er niet uit als veel op de foto, maar het laat de hele ervaring werken. Het is super verstelbaar, ik kon het tegen mijn Perazzi houden en de meeste afmetingen vrij nauwkeurig matchen en dan alles vastzetten. De kolf en de voorste zijn van echt hout en het hele frame weegt ongeveer 6 lbs. Wat niet zoveel is als mijn echte wapen, maar een mooie hoeveelheid gewicht geeft - en je hebt de neiging om met minder pauzes te "schieten" dan in het echte leven, dus dat gewicht telt op. Je kunt gewichten toevoegen om het volledig op gewicht te brengen en dan voor/achter toevoegen om een gewenst evenwichtspunt te bereiken.

"Schieten" ermee voelt behoorlijk realistisch aan. Het ziet er een beetje belachelijk uit als je het vasthoudt, maar als je het in het spel aanschoudert als alles is ingesteld, voelt het vrij natuurlijk aan. Je kunt overal om je heen kijken, dus de ervaring is griezelig meeslepend, althans voor mij. Er zijn een heleboel instellingen, dus ik ben nog steeds bezig met de meest nauwkeurige manier om dingen te configureren - maar over het algemeen leek het vrij realistisch.
Ik heb wat skeet en sporting clays geschoten met een druk op de knop. Skeet voelde in het bijzonder heel echt aan (minus de reis en de terugslag).

Ik heb geprobeerd een korte video toe te voegen - ik weet nog niet zeker hoe ik het beter kan vastleggen vanaf de headset - dus het is duidelijk niet perfect. In het bijzonder moet je me misschien op mijn woord geloven dat je de kleiduiven kunt zien. :)

View attachment 1909292

Ik ken een zeer bekwaam en competitief echtpaar dat zegt dat ze het dagelijks gebruiken als training en zweren bij de effectiviteit ervan.

#35 ·
Ik heb 2 rechterhandgrepen besteld om te modificeren en Lee van TextureVR was geweldig om mee te werken!! Ik ga er een gebruiken om zoveel mogelijk te modificeren, en het misschien te verknallen, en de tweede als definitief. We zullen zien. De eerste kan geweldig werken. Als dat zo is, stuur ik hem als patroon en hij kan iets soortgelijks als optie aanbieden. Ik heb ook nog een paar andere dingen in gedachten voor hem.

#36 ·
128 of 512?
128 of 512?
Hangt er echt vanaf waar je het voor gebruikt. Voor Clay Hunt VR en films is 128 GB prima, als je van plan bent om wat VR-games te spelen, dan 512 GB.

Qua voorraad zijn beide vergelijkbaar in kosten en ik heb ze allebei, maar ik ben dol op de aanpasbaarheid van de eendenjager. Het schaalt snel en gemakkelijk van mijn 7-jarige zoon tot mijn lengte van 1,85 m.

#37 ·
Ik ben nog steeds bezig met de grip en ik moet nog wat slijpen en schuren om hem op te frissen en er beter uit te laten zien. Maar hij past nog steeds niet helemaal zoals ik wil. Dus ik ben gaan nadenken en heb de grip eraf gehaald en het "geleidingsblok" aan de achterkant verwijderd. Toen heb ik hem er weer op gezet en een beetje vastgedraaid, daarna de grip gedraaid tot hij veel natuurlijker aanvoelde en hem toen weer vastgedraaid. Probeer het eens, ik denk dat je zult merken dat het helpt met het gevoel.

#39 ·
Heb je driftproblemen met je rechterhandcontroller?
Ik heb. Het VR-shotgun heeft soms een eigen wil en dwaalt
uit mijn gezichtsveld. Ik heb tot nu toe slechts dubbels geschoten.
Gebruik je quest 3 of quest 2.

de ontwikkelaar raadt aan om de tweede controller te verwijderen en het volgen van de tweede controller op quest 3 uit te schakelen vanwege de manier waarop het handtracking doet

#44 ·
Ben dit een paar maanden geleden gaan gebruiken als oefenhulp voor kleiduifschieten.
Ik vond het erg goed en realistisch.
Maar mijn daadwerkelijke schieten is zo verslechterd dat ik gemiddeld 75 schoot met af en toe 80+, maar nu nog maar net 50 raak.
Ben er mee gestopt, maar ik denk dat het even duurt voordat ik hersteld ben.