Heb een leuke en potentieel nuttige (hoop ik) virtual reality schietsimulator gekocht - vroeg me af of iemand anders hem gebruikte...? Zou graag notities vergelijken.
Langere versie:
Soms weet ik achteraf niet echt hoe ik uiteindelijk iets nieuws probeer. Maar ik denk dat ik me wel verveeld moet hebben op het werk en dat ik virtual reality shotgun simulaties ben gaan bekijken. Eigenlijk - ik herinner me het wel, ik had onlangs een VR-headset geprobeerd als onderdeel van de visuele therapie die ik probeer en het was cooler dan ik had verwacht. Dit bracht me terug bij het nadenken over de vraag of er op dit moment goede virtual reality Trap-trainingstools waren.
Ik had degene die mijn aandacht trok in het bijzonder Clay Hunt VR al eerder gezien, maar er niet echt veel aandacht aan besteed. Een tijdlang was mijn thuistraining gericht op het DryFire-systeem en meer recentelijk op oogexercises (wat nog steeds een lopend experiment is). Maar deze keer ben ik een beetje de konijnenpijp ingegaan van het "spel", en las ik wat leek op behoorlijk positieve recensies van mensen die schoten, niet alleen ex-spelers van Duck Hunt. Toen realiseerde ik me dat de headset waarmee het compatibel is (Quest) over een paar weken met een nieuwe versie zou komen.
Vóór ik het wist, had ik de headset besteld, en de belangrijkste randapparatuur ervoor - een "shotgun" frame dat de headset controllers vasthield en beweerde een authentiek gevoel te geven dat overeenkomt met je eigen geweer. Ik speel er pas een paar dagen mee, maar tot nu toe ben ik echt erg onder de indruk.
Ik heb hieronder een foto geplaatst van hoe de kolf die ik heb gekocht eruitziet. Het ziet er niet uit als veel op de foto, maar het zorgt ervoor dat de hele ervaring werkt. Het is super verstelbaar, ik kon het tegen mijn Perazzi houden en de meeste afmetingen vrij nauwkeurig matchen en dan alles vastzetten. De kolf en de voorkant zijn van echt hout en het hele frame weegt ongeveer 6 lbs. Wat niet zoveel is als mijn echte geweer, maar een mooie hoeveelheid gewicht geeft - en je hebt de neiging om met minder pauzes te "schieten" dan in het echte leven, dus dat gewicht telt op. Je kunt gewichten toevoegen om het volledig op gewicht te brengen en dan voor/achter toevoegen om een gewenst evenwichtspunt te bereiken.
"Schieten" ermee voelt behoorlijk realistisch aan. Het ziet er een beetje belachelijk uit als je het vasthoudt, maar als je het in het spel op je schouder legt als alles is ingesteld, voelt het behoorlijk natuurlijk aan. Je kunt overal om je heen kijken, dus de ervaring is griezelig meeslepend, althans voor mij. Er zijn een heleboel instellingen, dus ik ben nog steeds bezig met de meest nauwkeurige manier om dingen te configureren - maar over het algemeen leek het behoorlijk realistisch. Ik heb wat skeet en sporting clays geschoten met een druk op de knop. Skeet voelde in het bijzonder heel echt aan (minus de reis en de terugslag).
Ik heb geprobeerd een korte video toe te voegen - ik weet nog niet zeker hoe ik het beter kan vastleggen vanaf de headset - dus het is duidelijk niet perfect. In het bijzonder moet je me misschien op mijn woord geloven dat je de kleiduiven kunt zien.
Langere versie:
Soms weet ik achteraf niet echt hoe ik uiteindelijk iets nieuws probeer. Maar ik denk dat ik me wel verveeld moet hebben op het werk en dat ik virtual reality shotgun simulaties ben gaan bekijken. Eigenlijk - ik herinner me het wel, ik had onlangs een VR-headset geprobeerd als onderdeel van de visuele therapie die ik probeer en het was cooler dan ik had verwacht. Dit bracht me terug bij het nadenken over de vraag of er op dit moment goede virtual reality Trap-trainingstools waren.
Ik had degene die mijn aandacht trok in het bijzonder Clay Hunt VR al eerder gezien, maar er niet echt veel aandacht aan besteed. Een tijdlang was mijn thuistraining gericht op het DryFire-systeem en meer recentelijk op oogexercises (wat nog steeds een lopend experiment is). Maar deze keer ben ik een beetje de konijnenpijp ingegaan van het "spel", en las ik wat leek op behoorlijk positieve recensies van mensen die schoten, niet alleen ex-spelers van Duck Hunt. Toen realiseerde ik me dat de headset waarmee het compatibel is (Quest) over een paar weken met een nieuwe versie zou komen.
Vóór ik het wist, had ik de headset besteld, en de belangrijkste randapparatuur ervoor - een "shotgun" frame dat de headset controllers vasthield en beweerde een authentiek gevoel te geven dat overeenkomt met je eigen geweer. Ik speel er pas een paar dagen mee, maar tot nu toe ben ik echt erg onder de indruk.
Ik heb hieronder een foto geplaatst van hoe de kolf die ik heb gekocht eruitziet. Het ziet er niet uit als veel op de foto, maar het zorgt ervoor dat de hele ervaring werkt. Het is super verstelbaar, ik kon het tegen mijn Perazzi houden en de meeste afmetingen vrij nauwkeurig matchen en dan alles vastzetten. De kolf en de voorkant zijn van echt hout en het hele frame weegt ongeveer 6 lbs. Wat niet zoveel is als mijn echte geweer, maar een mooie hoeveelheid gewicht geeft - en je hebt de neiging om met minder pauzes te "schieten" dan in het echte leven, dus dat gewicht telt op. Je kunt gewichten toevoegen om het volledig op gewicht te brengen en dan voor/achter toevoegen om een gewenst evenwichtspunt te bereiken.
"Schieten" ermee voelt behoorlijk realistisch aan. Het ziet er een beetje belachelijk uit als je het vasthoudt, maar als je het in het spel op je schouder legt als alles is ingesteld, voelt het behoorlijk natuurlijk aan. Je kunt overal om je heen kijken, dus de ervaring is griezelig meeslepend, althans voor mij. Er zijn een heleboel instellingen, dus ik ben nog steeds bezig met de meest nauwkeurige manier om dingen te configureren - maar over het algemeen leek het behoorlijk realistisch. Ik heb wat skeet en sporting clays geschoten met een druk op de knop. Skeet voelde in het bijzonder heel echt aan (minus de reis en de terugslag).
Ik heb geprobeerd een korte video toe te voegen - ik weet nog niet zeker hoe ik het beter kan vastleggen vanaf de headset - dus het is duidelijk niet perfect. In het bijzonder moet je me misschien op mijn woord geloven dat je de kleiduiven kunt zien.